menusearch
takhtsho.com

فرق بین مبل و کاناپه

۱۴۰۰/۱۰/۲ پنج شنبه
(1)
(0)
فرق بین مبل و کاناپه
فرق بین مبل و کاناپه

فرق بین کاناپه و مبلمان در چی هستش؟

کاناپه (به فرانسوی: Canapé) یا مبل (به فرانسوی: Meubles) نوعی مبل سه نفره و گاهی مبل چهار نفره است که به منظور نشستن بیشتر از یک نفر ساخته و طراحی شده‌است. کاناپه‌ها برای لمیدن و خواباندن دست، بازو و کمر طراحی و ساخته می‌شوند. بیشتر این نوع اسباب دارای دسته‌هایی هستند که در دو طرف آن و برای استراحت و جاگیری دست‌ها به کار می‌روند. کاناپه‌ها را معمولاً در اتاق‌های نشیمن، اتاق مخصوص تلویزیون، اتاق ناهارخوری و اتاق استراحت قرار می‌دهند. ساختار کاناپه‌ها چوبی یا فلزی است و روکش آن‌ها از جنس پارچه، چرم یا ترکیب هر دوی آن‌ها است. در هتل‌ها، شرکت‌ها، اتاق‌های انتظار و گاهی مغازه‌ها از کاناپه استفاده می‌کنند.

مبل‌ها و کا‌ناپه ها اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند، مبل‌ها و کاناپه ها قطعات بسیار متفاوتی از مبلمان هستند، اما از جهت های مختلفی شبیه هم هستند، بنابراین اگر تا به حال از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده کرده‌اید، بدانید که اشتباه میکرده اید. از نظر کارکرد، تفاوت مبل و کاناپه به راحتی قابل مشاهده است. در بیشتر موارد، کاناپه‌ها در محیط‌های غیر رسمی مانند اتاق‌های سرگرمی یا فضای نشیمن دنج استفاده می‌شوند. مبل ها معمولاً کمی رسمی تر در نظر گرفته می‌شوند. آنها در اتاق نشیمن استفاده می‌شوند و حال و هوای ظریف و درجه یک را به شما می‌دهند. قبل از اینکه بخواهیم به تفاوت مبل و کاناپه بیردازیم، اول باید با مبل و کاناپه آشنا بشویم.

مبل چیست؟

وسیله برای نشستن که از قرن 15 میلادی کم کم شروع به تولید کرده و در قرن 18 میلادی زینتی تر شده، مبل ها در طول تاریخ تغییراتی زیادی کردند که از تغییر شکل چهار پایه ها و میزها تشکیل شده اند.
مبل در لغت به معنی وسیله ای برای نشیمن یا کمک کننده برای نشستن که از اول شکل اولیه آن به شکل چهار پایه ای کوچک که نشیمن آن پوشی نرم بوده تا قابل نشستن باشد.

جنس مبلمان چیست؟

چوب،فلز و اسکلت مبل : که جنس بیشتر آنها از چوب روسی، چوب راش، ام دی اف و نئوپان است که توسط دستگاه های مخصوص تراش و منبت می‌شوند.
یراق آلات : موادی مثل چسب پستوله، اسپری، سوزن و منگنه مبلی، انواع لولا و …
فوم : یک حایل بین چوب و روکش است که به صورت پلی فوم و فوم های سرد و گرم در بازار موجود است. در قدیم این حائل ترکیبی از پنبه و ابر بوده است.
روکش مبل : روکش مبل که می‌تواند پارچه، چرم و … باشد.

کاناپه چیست؟

کاناپه در واقع واژه ای فرانسوی است که به مبل های ۳نفره و ۲نفره و گاها ۴نفره که اکثرا به منظور نشستن برای چند نفر طراحی شده است. کاناپه بعنوان یکی از رکن های اصلی در وسایل خانه شناخته می‌شود که نوع چیدمان مبلمان در منزل حول محور آن می‌چرخد و بر روی دیزاین خانه بسیار تاثیرگذار است.

جنس کاناپه چیست؟

عموماً جنس این کالا از متریال‌های متفاوت تهیه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید کاناپه چرمی، مخملی و پارچه‌ای با هر تناژ رنگی که به آن علاقه‌مند هستید خریداری کرده و مورد استفاده قرار بدهید. توجه کنید کاناپه‌ها با اشکال متفاوتی ساخته شده و در دسترس قرار می‌گیرند. برخی از آن‌ها از الیاف بیشتر و برخی دیگر از چوب و آهن بیشتری برای طراحی کمک می‌گیرند و شکل ظاهری آن‌ها بسیار متفاوت است. یک سری از کاناپه‌ها تماما با پارچه پوشانده می‌شوند که این نوع کاناپه‌ها برای اتاق نشیمن گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

فرق مبل با کاناپه چیست؟

• یکی از مهم ترین فرق مبل با کاناپه در تعداد آنهاست. کاناپه ها به صورت دو و یا سه نفره تولید می‌شوند. این درحالی است که شما می‌توانید مبلمان را در انواع تک، دو و یا سه نفره نیز مشاهده کنید.
• از دیگر فرق مبل با کاناپه می‌توان به تنوع کاناپه های موجود در بازار اشاره کرد که درمدل های متنوعی ارائه می‌شود.
• دقت داشته باشید کاناپه یک کلمه فرانسوی است از این رو خوب است به جای آن از کلماتی نظیر مبل دونفره و یا سه نفره استفاده کنیم. بدین ترتیب به راحتی فرق مبل با کاناپه پدیدار می‌شود.

مهم ترین فرق کاناپه و مبل در چه چیزی هستش؟

فرقی برای مبل و کاناپه نمی‌توان متصور شد جز اینکه مهمترین فرق کاناپه با مبل در تعداد آنهاست. کاناپه مبل 3 و 2 نفره است و مبل می‌تواند تکنفره، 2 و 3 نفره باشد. هرجا که اسم مبل را می‌شنوید باید منتظر اعداد 2،1 و 3 نفره برای دنباله آن باشید و هرجا که نام کاناپه را شنیدید برای مبل راحتی باید منتظر اعداد 2 و 3 برای دنباله آن باید باشید. کاناپه مبل های سلطنتی، استیل و کلاسیک فقط در ابعاد 3 نفره طراحی و تولید می‌شوند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.